Wednesday, 31 December 2014

BASIC H BUKAN SEKADAR PENCUCI

Pernah dengar tentang Basic H yang popular ni? Aha..popular dilaman fb shaklee distributors.
Basic H adalah cecair yang serbaguna. Sangat bagus disediakan di rumah untuk banyak kegunaan.


KEGUNAAN & CARA

1. Mencuci & membersih sayur-sayuran dan buah-buahan daripada racun & bahan kimia
  • Isikan air ke dalam besen dan masukkan 5 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
2. Mencuci & membersih ikan, ayam & daging & makanan laut daripada bahan awet
  • Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
3. Mencuci & membersih makanan basah spt. Mee kuning, kuehtiau dsbnya daripada bahan awet
  • Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
4. Mencuci & membersih tempat dan peralatan memasak (terutama yang berminyak)
  • Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h dan gunakan untuk mencuci peralatan memasak
5. Mencuci & membersih bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin tingkap, rak buku, almari dsbnya
  • Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian mopkan atau lapkan tempat yang hendak dibersihkankecuali bilik air dan tandas perlu diberus
6. Mencuci badan, tangan dan kaki daripada daki kotoran, pijar lada, dakwat marker pen, minyak dsbnya
  • Basahkan tangan dengan air kemudian tuangkan 2-3 titik kemudian digosok-gosok serta bilas
7. Mencuci & membersih lantai serta alat permainan
  • Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian cuci alat mainan dan dibilas manakala cucian lantai tidak perlu dibilas selepas lantai dimop kerana ia mudah kering dan tidak melicinkan lantai
8. Menanggalkan gula-gula getah pada baju dsbnya
  • Titikkan 5 titik di sebelah belakang baju yang terkena gula getah kemudian digosok-gosok hingga tertanggal
9. Mengasah pisau
  • Titikkan 4-5 titik pada pisau dan asah pisau seperti biasa sehingga tajam
10. Membersih dakwat pen pada tangan, baju dsbnya
  • Titikkan 4-5 titik di tempat terkena dakwat, digosok dan kemudian dibilas


UNTUK KECEMASAN
KEGUNAAN & CARA
1. Menghapuskan kutu di atas kepala
  • Basahkan rambut dan ambil 10 titik basic-h dan lumurkan ke atas kepala dan ratakan. Setelah selesai balutkan kepala dengan kain tuala bersih dan biarkan selama 10-15 minit barulah dibilas
2. Terkena minyak, air panas atau melecur terkena benda panas
  • Sapukan terus basic-h ke atas tempat yang terkena tadi dan kulit tidak akan menggelembung atau melecur bahkan akan rasa sejuk.
3. Menghindarkan & membunuh serangga seperti lipas, nyamuk, semut, lalat dsbnya
  • Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam botol semburan bunga yang dicampur air kemudian goncang dan semburkan kepada serangga
4. Demam panas (sebelum berjumpa doctor)
  • Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam besen kecil yang mengandungi air.Kemudian sapukan atau lumurkan ke seluruh badan dan kepala.
5. Sakit gigi
  • Masukkan 4-5 titik basic-h ke dalam cawan yang dicampur air kemudian kumur. Sekiranya sakit pada gigi berlubang titikkan 2-3 basic-h pada kapas dan letakkan pada tempat yang sakit.
6. Gatal-gatal pada badan atau miang (masalah kulit)
  • Tuangkan 4-5 titik ke dalam gayung. Kemudian gosokkan ke seluruh tempat gatal dengan menggunakan span mandian dan dibilas.
7. Ulser dan mulut berbau
  • Tuangkan 4-5 titik ke dalam gelas kemudian kumur (sekerap mungkin)
8. Penyubur tanaman dan penggembur tanah
  • Air lebihan cucian basic-h boleh disiram pada pokok bunga dan tanaman lain untuk membantu kesegaran dan kesuburan.
9. Menghilangkan karat dan daki pada barang kemas, jam tangan dsbnya
  • Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam mangkuk kecil kemudian rendamkan dan biarkan selama 15-30 minit, karat dan daki akan tanggal serta kelihatan kilat seperti baru.
Menurut Pengguna tegar Basic H shaklee. Macam Kay..Kay guna untuk kemas rumah dan mop lantai. Lebih banyak Kay guna untuk dapur.. Jom lihat serba ringkas apa kata Kak N yang mengguna
Apa kegunaan Basic H?

1. Saya guna untuk cuci sayur dan buah2an sebelum masak dan beri anak saya makan.
2. Saya guna untuk cuci luka atau melecur dan ianya buat luka /lecur cepat kering.
3. Saya guna untuk membersihkan meja makan rumah dan rak dapur supaya semut tak memenuhi ruang tersebut.
4. Saya guna untuk pastikan sinki saya tak tersumbat.
5. Saya guna untuk mop lantai dalam keadaan nak cepat.
6. Saya guna air basuhan untuk siram pokok yang hidupnya segan mati tak mahu supaya ia segar semula.
7. Saya gunakan basic H buat tuam kepala anak saya bila mereka demam.
8. Saya mandikan anak saya dengan basic H bila mereka kena gatal2 atau gigitan serangga.
9. Saya letakkan basic H dalam toilet utama serta dapur agar mudah capai bila diperlukan.
10. Saya gunakan Basic H untuk keluarkan gula2 getah yang melekat pada baju atau pakaian anak2 dengan senang sekali.
11. saya gunakan Basic H untuk lap cermin rumah supaya lebih bersih dan bersinar.
12. Basic H bagus digunakan untuk mencuci botol susu anak serta lampai pakai semula [ cloth diaper] dengan lebih bersih.


Hakikatnya Basic H ni banyak kegunaannya. Hanya dengan beberapa titis, ia membantu saya dengan banyak urusan.

 *credit kak N


Untuk mendapatkan Basic H anda sila hubungi Kay 0133802750.
Selamat mencuci!!!

Friday, 17 October 2014

12 TANDA KEKURANGAN VITAMIN C

Assalamualikum...hai korang...buat apa ye malam ni.. Malam Jumaat ni jom la reramai mengimarahkan rumah denga bacaan ayat suci Al Quran.. 

Malam ni nak update sikit pasal Vitamin C. Kay dah terangkan serba sedikit tentang Vitamin C shaklee ni dalam beberapa entry yang lalu. Hari ini Kay nak share tentang simptom kekurangan Vitamin C. Yelah,kita ni terdedah dengan macam2 keadaan yang belum 100% baik untuk kesihatan kita. Cara pemakanan kita juga mempengaruhi keperluan vitamin C dalam tubuh. Ramai antara kita ambil Vitamin C sebab kita tahu kepentingannya. Selain shaklee banyak juga vitamin C yang dijual di farmasi.. pelbagai jenis dan jenama. Terpulang kepada kita untuk memilih yang terbaik. Yang paling penting kesedaran untuk memperbaiki kesihatan dalam diri. Tahniah kerana anda berjaya memilih yang terbaik untuk diri anda.. Tapi jangan sesekali terfikir untuk buat aktiviti cucuk2 vitamin C ye.. bahaya.. Jom lah dapatkan dengan cara selamat,berkesan dan semulajadi. Jom ketahui dahulu simptom kekurangan Vitamin C.

Antara simptom kekurangan Vitamin C :
*********
  1. Mudah tertekan / Stress - sering letih dan lemah
  2. Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik, tapak kaki keras dan kasar
  3. Luka yang lambat sembuh
  4. Mudah selsema / bersin
  5. Wajah nampak tua dari usia (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen)
  6. Mudah dapat ulser
  7. Mudah demam / antibodi tak kuat
  8. Gusi berdarah
  9. Salur darah mengecil
  10. Sakit sendi
  11. Tanda lebam pada badan
  12. weight loss (bukan kurus sihat tp kurus yang tak sihat, lemah dan kusam)
Jika anda mendapati anda mempunyai tanda2 seperti diatas,berkemungkinan anda kekurangan Vitamin C.  Namun seandainya anda rasakan anda tidak perlukannya,sila abaikan entry ini..haha..kejam tak? takdelah..Kay gurau je.. Jom lah sama2 kita amalkan Vitamin C ni. Eh dah kurang selsema Kay lepas ambil Vitamin C Shaklee ni. Kalu tak tadi duk meleleh leleh je.. Berjangkit dengan suami dan anak murid. Nak buat macammana redha je lah... hari2 pun memang kena jumpa diorang.. So Kay dah ada protection dengan Vitamin C. Best kan. Jimat duit klinik. tapi korang jangan biarkan pulak jika berlarutan sampai berminggu minggu. Pergi dapatkan nasihat doktor juga. penting tu. Manalah tau ada jangkitan dimana2. Sakit tu Allah yang beri sebagai ujian.. Sma2lah kita dengan bijak untuk berusaha mengatasinya. 

Ok baik lah.. Kay tinggalkan k.

hubungi Kay  0133802750

Thursday, 16 October 2014

VITAMIN C: BUKAN SEKADAR UNTUK CANTIK.

Bila rasa nak demam ni musim musim hujan ni...mulalah pening kepala,selsema,batuk,bersin...aduhai...lemah badan jadinya...

Sampai kadang kadang malas nak bangun jauh dari katil..hehehe..mengada kan... So sementara ada Vitamin C shaklee kat umah ni Kay ambillah 3 biji terus.. selalu ambil 2 biji sahaja... takpelah kalini excuse sebab Vitamin C juga mampu membantu tingkatkan sistem imun juga. Nka tahu Klelebihan lain Vitamin C ini dan siapa yang perlu ambil Vitamion C selain mereka yang ada simptom DEMAM macam Kay ni..




Khasiat Utama

Mencantikkan kulit - Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.

Membentuk Kolagen - Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Memperbaiki simptom Pendarahan - Kekurangan Vita C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.

Memperbaiki Insomnia - Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan.

Mengekalkan Kolesterol Sihat - Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.


   
Siapa yang memerlukan Vitamin C?



  • Perokok
  • Orang yang mudah stress kerana stress akan mempercepatkan penyusutan Vita C dalam badan.
  • Orang yang makan pil perancang sebab pil perancang juga akan menyerap Vita C dan mengakibatkan pengurangan Vita C dalam badan dengan cepat.
  • Orang yang ingin mencantikkan kulit atau yang mempunyai masalah kulit seperti jerawat atau eczema memerlukan Vita C untuk membina kolagen kulit yang sihat dan memperbaiki tisu kulit.
  • Semua orang yang menginginkan kesihatan tubuh badan yang baik kerana Vita C menyokong sistem Imun dalam badan dan mengurangkan selsema yang berpanjangan. 
Haaa..korang kalau yang mudah stress...merokok...makan pil perancang.... faham2 lah ye... pengurangan Vitamin C dalam badan membuatkan sistem imun tubuh jadi menurun dan lemah. aaahhhchummm argghhh Kay perlukan tisu yang banyak ..tolong...hahaha.. Vitamin C mana ea..adusss...:)
Baiklah korang...Kay nak cari tisu dan amik masa jap nak redakan hidung ni...hehe..Jika anda perlukan Vitamin C shaklee ni.. Hubungi KAY disini ya.




Friday, 10 October 2014

ALFALFA COMPLEX HERBA TERBAIK

Alfalfa Complex Shaklee merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950-an.


Alfalfa Complex Shaklee diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”. Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa.


Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.


Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet Alfalfa Shaklee mengandungi 300mg.


Kelebihan Dan Kebaikan Alfalfa Complex Shaklee Yang Utama :

Mencuci hati, darah dan usus – Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut –

Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperasiditi, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Menyingkirkan lemak dan kolesterol– Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfasahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

Melawan tumor – Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-selkanser dan membuang tumor.Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakitMencegah/ merawat atritis – Melegakan sakit atritis dan kesakitan


Lain-lain Kelebihan dan Alfalfa Complex Shaklee:
*******************************

  • Melegakan sakit-sakit sendi dan belakang
  • Mengurangkan masalah resdung dan eczema
  • Membantu hilangkan kelesuan dan tekanan
  • Memberi kelegaan semasa period
  • Membantu Merawat arthitis
  • Membantu Merawat athma
  • Mencuci usus bagi membuang toksik
  • Membantu membuang angin dalam badan
  • Membantu mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  • Meneutralkan asid dalam badan
  • Membantu masalah keputihan pada wanita
  • Membesar dan menegangkan payu daraBertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
  • Memulihkan urat selepas bersalin
  • Sebagai milk booster
  • Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • Meningkatkan stamina lelaki
  • Membantu melegakan masalah sembelit
Siapakah yang memerlukan Alfalfa Complex?
*......................................*


Jika anda rasa anda juga perlukan Alfalfa Complex boleh lah menghubungi Kay di sini


Jumpa lagi. Kay nak buat MASKER ALFALFA jap.
:)





UBAH HIDUP ANDA DENGAN SHAKLEE.

Adakah ANDA yang kami cari dan maksudkan? Anda BERMINAT mahu lakukan PERUBAHAN pada pendapatan anda setiap bulan? Membantu menambah pendapatan isi rumah.. Juga isteri yang tidak bekerja mampu menjana penadapat walau hanya dari rumah sahaja. Kini semua hanya di hujung jari anda!

Mengamalkan PRODUK SHAKLEE dalam masa sama BERNIAGA untuk jana pendapatan isi rumah kini menjadi PILIHAN utama para ISTERI untuk yerus bina IMPIAN tanpa sempada...

Hanya bermodalkan RM75 (Semenanjung) & RM85 (Sabah/Serawak) untuk pendaftaran ahli & business starter kit , anda berpeluang untuk menikmati pelbagai insentif yang ditawarkan oleh Shaklee:

✔ Ganjaran tunai (CASH)
☑ Bonus peribadi sehingga 21%
☑Leadership bonus sehingga 6 level
☑ Insentif Coordinator sehingga 1.5%

✔ Program Kereta - berpeluang mendapat tambahan bonus utk bayar kereta kita.

✔ Convention - kira percutian yg ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee (dalam negara & luar negara). Ada juga peluang utk menunaikan Umrah ynag mana semuanya berupa 6bintang.


Kenapa saya pilih SHAKLEE? Kenapa BUKAN produk lain?


Jawapannya adalah peluang dan benefits yang diberikan oleh Shaklee tersangat BERBEZA. Apa KELEBIHAN Join bersama kami? Peluang yang anda dapat?

ヅ Apa KELEBIHAN jika anda berdaftar dengan kami?? ヅ

• Anda tak perlu simpan stok dirumah , KINI boleh di lakukan secara ONLINE.
• Anda akan diberikan tunjuk ajar & bimbingan secara percuma secara maya mahupun perjumpaan HEBAT dari orang-orang HEBAT kita semua.
• Anda akan diberikan laluan dan berada ke dalam 3 group tertutup Shaklee yang membincangkan tentang product, customer, cara konsultasi dan sebagainya secara percuma..malah anada hanya perlu "duplicate" cara yang terbaik untuk laluan KEJAYAAN anda.
• Anda akan diberikan info tentang biz online, tips marketing, cara menarik customer, dan sebagainya juga secara percuma. dan anda tak perlu pun keluar rumah untuk urusan pos barang dan segalanya..(Tapi saya lebih suka ke pajabat pos sebab tu adalah kepuasan hati saya dalam memberikan service terbaik untuk para pelanggan saya)

☑ Peluang mendapat/ memperbaiki taraf kesihatan yang baik melalui produk supplement yg diiktiraf di dunia (malalui kajian saintifik & journal yg diterbitkan). – Sudah berada di pasaran 57 tahun tau!

☑ Peluang mendapat/ memperbaiki taraf hidup dari segi ekonomi..Bonus pula di bayar pada tengah bulan...time semua orang tengah kering kan..wauu ..superb...sapa nak bagi kalu kita tak berusaha mengubah impian hidup kita kalu buka diri kita sendiri bukan?

Jangan Lepaskan PELUANG KEEMASAN Ini! PECUMA KEAHLIAN untuk anda yang BERKELAYAKAN terus ...produk dapat.. keahlian terus milik anda juga...

Hubungi Kay | 0133802750
SID : 1084439
.


VITAMIN C MENCANTIKKAN KULIT SECARA SEMULAJADI

Anda pernah cuba vitamin C mana mana produk lain tak? Kay pernah tau. yang beli di farmasi. Biasalah yang 1000mg tu. dekat 3 bulan lebih juga selalu beli lepas habis je beli. Kay bukan nak kondem produk lain atau produk farmasi tak bagus.. cuma mungkin tak sesuai dengan Kay. Lepas rasa macam asyik kencing dan vitamin C tu tak menyerap ke dalam badan Kay sebab Kay tak rasa perubahan apa pun. Kay berhenti beli supplement. Biar je. Dah hampir tiga tahun selepas tu la kot baru jumpa shaklee ni. hehe. Banyak beza Kay dapat rasa dengan pengambilan Vitamin C Shaklee ni.

Vitamin C adalah antara Vitamin paling menjadi PILIHAN didalam Set Kecantikan Asas Shaklee.
Jom kita lihat serba ringkas tentang Vitamin C yang awesome ini.



Berikut adalah kandungan secara ringkas:

Sustained Release Vita-C Plus (500mg)
- Mempunyai Vitamin C - 553.00mg
- Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex - 120.00mg

KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE
***************************
1. Setiap tablet vitamin c mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya...

2. Ujian Klinikal membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee ( didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam.

Vitamin C shaklee diformulasikan dengan sustained release iaitu..setiap 100mg akan dilepaskan setiap jam dan kekal didalam tubuh selama 24 jam. Ia sangat unik dan membantu penyerapan vitamin C yang lebih baik. Sebab tu mudah terlihat perubahan sepanjang pengambilan vitamin c shaklee ini. Sekecil perubahan seperti tiada lagi gusi berdarah dan selsema hilang dalam dua hari. Alhamdulillah.

Jom kita tengok manfaat lain Vitamin C shaklee ini.


MANFAAT UTAMA :

Membentuk Kolagen
- Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.
Memperbaiki Simptom Pendarahan
-Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
✿Peningkatan Sistem Imun 
- Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.
Memerangi kanser 
- Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh
dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.
✿Mencantikkan Kulit 
- Pengambilan Vitamin C hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
Memperbaiki Insomnia 
- Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
✿Mengekalkan kolestrol sihat 
- ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

Testimoni Vitamin C shaklee











Keistimewaan Vitamin C kerana teknologi sustained release dan juga tambahan 120mg bioflavanoid.Tanpa tambahan bioflavanoid, vitamin c adalah biasa sahaja dan sama seperti vitamin c di pasaran. Bila ditambah dengan bioflavanoid, kesannya akan berganda di mana ianya membantu penyerapan vitamin C dengan lebih berkesan dan mencegah proses oksidasi vitamin C. Sangat sesuai bagi yang mengalami jerawat teruk dan bermasalah.

Best kan? Mereka dah rasai kehebatan vitamin c ini..anda? nak cuba juga? jom dapatkan vitamin C anda dengan Kay. Kay akan berikan konsultasi percuma kepada customer Kay. 

Hubungi Kay di :





Wednesday, 1 October 2014

KELEBIHAN ESP SHAKLEE : SUMBER PROTEIN SOYA TERBAIK

Istimewanya ESP Shaklee. Kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik.Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan
rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones


apa bagusnya kalau soya Shaklee ni NON GMO...Haa.. ni yang ramai taktahu... mari Kay nak tulis sini kenapa perlu pilih produk Non Gmo berbanding produk GMO.... Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi2 zaman sekarang ni.. produk2 GMO mmg dah makin banyak di pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. yang tu memang selalu la kan..


Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. Oleh sebab tu ,,kalau korang  nak beli protein dari sumber soya.. pastikan korang baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel NonGMO.. Jangan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. or sebab nak dapat barang free.. hargai dan sayangi lah badan anda. InsyaAllah nanti Kay kongsikan lagi bahaya GMO yg harus anda ketahui..

Bertuahnya badan dapat khasiat dari soya berkualiti tinggi. Macam eksklusif sangat tau soya ESP ni. Mentang2 Kay tak minum susu,ESP ni juga membekalkan kalsium yang Kay tak dapat sebab Kay tak boleh telan susu. Lagipun minum ESP dah macam minum 12 gelas susu kekdahnya.huish tak mampu Kay nak telan sebanyak itu (rujuk gambar diatas). 

Selalu Kay minum ESP dengan campuran milo. tapi since MILO di BOIKOT. Kay dah bertukar kepada produk seakan milo juga iaitu Tamar Cocoa. sedap jugak. ni ESP Kay dah tinggal dua sudu je. Kejap lagi nak pergi opis mami Hadha nak topup ESP Kay.
Rasa tak lengkap pulak kalau miss ESP beberapa hari kan..ESP juga memberi tenaga sepanjang hari Kay mengajar kat sekolah.Alhamdulillah.


Patutlah ESP selalu jadi produk hot yang terlaris di shaklee.
Bertong tong orang beli sebab nak dapat free. Nak tau sebab apa? Sebab ESP menjadikan kulit cantik, halus,gebu,berseri, anjal.. ESP membantu menghilangkan parut jerawat di muka. ESP memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda.

JoM TrY SeCaWaN ESP! anDa cUbA DuLu BaRu aNdA TaHu PeNaNGnAnnYa.



** ok ingat ye, soya GMO boleh mendatangkan risiko kanser dan alergic tau. hati hati.
pakat2 semua beli ESP bulan ni. Promosi.

hubungi Kay untuk dapatkan ESP anda hari ini.


PROMOSI ESP TERLARIS SEPANJANG OKTOBER

Hangat 1 Oktober bila ditabalkan promosi utama bulan Oktober ini adalah ESP. Wah...semua masing masing cerah mata, ternganga mulut, Mana taknya..ESP dah pun promosi pada awal tahun ini. Ni la poster yang menggegar dunia SID pagi tadi. hahaha..


mana tak teruja. ESP adalah antara produk shaklee yang terlaris. Tak menang tangan nak melayan customer nanti. Alhamdulillah bila semua dah semakin alert tentang kebaikan soya ESP ni. Soya bukan sebarang soya ia adalah soya non GMO (non Genetically Modified Orgasm).
Yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula setiap 850 gram (satu canister) ESP dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

pelbagai persoalan juga diajukan tentang ESP shaklee ini. maklumlah ramai juga nak kepastian betul ke? berhasil ke? boleh jadi ke? ESP ni memang bagus ke? atau sekadar cakap2 orang sahaja.
Jadi Kay bagi korang study sikit tentang ESP yang sangat ohsem ni. Jom klik soalan lazin tentang ESP.

ESP laris sebab baaanyak sangat kebaikannya. baik untuk memperbaiki kesihatan.



jom dapatkan ESP dengan Kay. Hubungi Kay 




SOALAN LAZIM TENTANG ESP SHAKLEE

ESP adalah singkatan kepada ENERGIZING SOY PROTEIN. Shaklee merukan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan berasakan kacang soya. Hakikatnya,pengasingan protein yang pertama ini dicipta oleh Dr Shaklee pada awal 70-an. Dimana kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawaDr Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.
Jom kenali lebih lagi dengan ESP yang amat best dan sedap ni.



Antara soalan lazin yang biasa diajukan untuk mengenal ESP dengan lebih rapat lagi.
************************************************************************************************
1. ESP Shaklee Perisa Apa?
ESP Shaklee berperasa Vanila, tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna mahupun pengawet.
2. Boleh Minum Dengan Apa?
Boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan minuman kegemaran, rasanya pun sedap kecuali kafein.
3. Bagaimana Cara Minum ESP Shaklee?
Bancuh satu sudu ESP Shaklee dengan satu gelas air suam atau sejuk (JANGAN guna air panas), kacau atau shake hingga sebati, minum.
4. Selain Minum, Apa Lagi Boleh Dibuat Dengan ESP Shaklee?
ESP Shaklee boleh dibuat masker dengan mencampurkan ESP Shaklee dengan yogurt.
5. Ada Pantang Tak?
ESP Shaklee tidak boleh diambil bersama minuman berkafein dan teh, sila jarakkan masa pengambilan antara keduanya.
6. Satu Bekas 850g Tahan Berapa Lama?
Penggunaan normal biasanya tahan dua bulan.
7. Apakah Sukatan Harian ESP Shaklee Untuk Dewasa?
Sekali sehari sudah mencukupi untuk penjimatan, boleh ditambah kepada dua atau tiga kali mengikut keperluan individu.
8. Bolehkah Diminum Oleh Kanak-Kanak?
ESP Shaklee sangat sesuai untuk tumbesaran kanak-kanak yang sempurna.
9. Bagaimana Pula Dengan Orang Tua, Ibu Hamil, Ibu Menyusu, Bayi?
Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tidak digalakkan untuk bayi di bawah 12 bulan. Juga sesuai untuk alergik atau alahan.
10. Saya Ada Gastrik, Bolehkah Minum ESP Shaklee?
Sangat bagus dalam membantu menyembuhkan gastrik. ESP Shaklee juga boleh memberi kekenyangan dengan cara yang paling selesa, sesuai untuk diet menguruskan badan.
11. Selepas Pembedahan, Dalam Tempoh Berpantang, Gout, Diabetes (Kencing Manis)?
Juga boleh minum tanpa sebarang masalah.
Dapatkan ESP anda sekarang!! Hot Seller Shaklee



hubungi Kay untu mendapatkan ESP anda mulai hari ini.



Sunday, 28 September 2014

BERSIHKAN USUS DENGAN HERBLAX

Assalamualaikum..hai korang...

jom cerita tentang Herblax pulak... mula2 yang makan Herblax ni ayah Kay sendiri. Tak de promote apa2 pun time tu awal2 join shaklee dan beli flyers semua... Ayah Kay call lepas beberapa hari cakap dia nak yang untuk sembelit tu...dia sebut lah Herblax ni. Kay kata ok nanti Kay belikan.

Rupa2nya Herb Lax adalah satu supplement yang berfungsi untuk mencuci usus. Ayah mengadu asyik ke toilet aja.. tapi dalam pada tu dia cakap baguslah sebenarnya cuma perut abah tak tahan katanya. so Kay dh bagitau kurangkan dos.

Berbalik pada Herblax ni tadi.. orang kata ia adalah agen detox usus. abaersihkan usus daripada toksin2 yang dah lama tersekat.. Siap ada yang cakap keluar segala lendiran2 yang erkkksss macam berbau pulak tulisan ni sambil tulis dok cerita hal n---s ni. hehe..

Mengapa detox / mencuci usus penting??

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dindig usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum

Kenapa pilih herblax?
*****************
Herb Lax ini asasnya berfungsi sebagai julap lembut yang berfungsi untuk detox (membersihkan) usus daripada segala lemak, toksin, kotoran dan lendir-lendir yang melekat di dinding usus, bagi tujuan meningkatkan tahap serapan nutrien ke dalam tubuh. Usus yang bersih sahaja mampu menyerap nutrien yang masuk ke dalam tubuh secara optimum.


Selain daripada itu, Herb Lax membantu mereka yang mempunyai masalah penghadaman seperti sembelit. Biasanya penggunaan Herb Lax dicadangkan 1-2 kali sahaja seminggu.



TESTIMONI HERB LAX
:::::::::::::::::::::::::::::::::::
"Detox, Masalah sembelit, Perut Meragam...
Sebenarnya sebelum saya mengenali shaklee saya seorang yang sangat sukar untuk membuang air besar. Adakalanya dua tiga hari baru saya membuang. Kesannya muka saya berjerawat termasuklah jerawat batu yang sangat besar, berkudis, senang demam dan migrain yang teruk. Setelah mengenali Shaklee saya mengambil beberapa supplement untuk membuang toksin iaitu Herb-lax untuk mencuci usus dan menyingkirkan semua toksin. Alhamdulillah memang berkesan".


ok selamat ber DETOX!

jika anda juga perlukan HERBLAX ini boleh hubungi KAY
0133802750 - Khairiah
FB: mamakay ef
fb page : efkay vita-shoppe
efkayvitashoppe1@gmail.com
SID: 1084439



Thursday, 25 September 2014

KENALI KULIT BERMASALAH DAN ATASINYA!


YANG INI TIADA MASALAH KULIT
.
.
.
.
.


YANG INI CONTOH MASALAH KULIT

Kulit wajah yang sedang bermasalah memang merunsingkan. Nak pandang runsing, nak pegang runsing .. nak pakai mekap pun rasa macam terapung je segala foundation, bedak, blusher, eye shadow semua tu kat kulit. Bercapuk-capuk aje rupanya! RUNSING! Bila runsing akan menimbulkan stress dan hormon pun jadi kelam kabut. maka makin mencanak2lah masalah kulit yang dihadapi. Kya adalah salah seorang bekas pemilik jerawat yang amat banyak suatu masa dulu. Alhamdulillah Kay dah beransur hilang dan jarang timbul macam dulu lagi. 

Disini Kay nak share tentang pengenalan masalah kulit yang kita hadapi. Jemput baca ye. Ni adalah hasil tinjauan di blog Mami Hadha
JERAWAT
  • Pertama, pastikan anda mencuci wajah 2 kali sehari dengan pencuci muka yang bersesuaian.
  • Gunakan toner selepas mencuci muka. Toner berfungsi untuk menutup pori-pori kulit yang terbuka semasa kita mencuci muka tadi, menyegarkan dan lanjutan kepada proses pembersihan muka, iaitu menghilangkan sisa2 pencuci muka yang masih terlekat di wajah.
  • Banyak minum air putih dan mengambil Vitamin C yang mencukupi.
  • Gunakan masker jerawat untuk membantu merawat jerawat dan supaya jerawat cepat kering.
JERAGAT/ BINTIK HITAM
  • Mematuhi asas penjagaan muka iaitu mencuci, menyegar dan melembap.
  • Menggunakan krim siang/ malam yang bersesuaian.
  • Amalkan penggunaan krim anti-aging.

WHITEHEADS (BINTIK PUTIH)
  • Mematuhi asas penjagaan muka iaitu mencuci, menyegar dan melembap.
  • Menggunakan krim untuk whiteheads
  • Skrub muka dua kali seminggu.

BLACKHEADS ( BINTIK HITAM)
  • Facial wajah sekurang-kurangnya seminggu sekali, lengkap dengan penggunaan masker dan skrub wajah yang bersesuaian.
  • Boleh juga gunakan krim muka dengan fungsi whitening

PIGMENTASI
  • Pengambilan Vitamin C yang mencukupi (buah-buahan, sayur-sayuran, suplemen)
  • Elakkan daripada kerap terdedah kepada cahaya matahari

AKNE
  • Penjagaan kulit wajah yang konsisten
  • Menggunakan produk yang bersesuaian untuk mengelak radang/ jerawat/ ruam
  • Jika jerawat banyak, elak daripada guna skrub

GARIS HALUS
  • Amalkan penggunaan krim/ masker anti-aging

Nota :  

Untuk penjagaan dalaman wajah, boleh amalkan pengambilan vitamin B Complex, vitamin C dan Vitamin E. Ini adalah vitamin-vitamin asas ke arah kulit yang lebih sihat dan cantik. 

BOLEH HUBUNGI KAY JIKA BERMINAT:


9 JAWAPAN PERSOALAN TENTANG SHAKLEE COLLAGEN POWDER

1) Apa istimewanya collagen Shaklee?


Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal)


2) Macam mana bentuk collagen Shaklee? Serbuk ke pil?


Ianya berbentuk serbuk yang mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran. I kotak mengandungi 15 sacet di mana setiap sacet mengandungi 15mg. 


3) Tahan berapa lama collagen Shaklee?


Untuk kesan yang lebih optimum, disarankan ambil 1 sacet setiap hari. Jadi untuk satu kotak penggunaan selama 15 hari. Walaubagaimanapun, pengguna boleh juga ambil selang sehari (untuk 30 hari penggunaan). 


4) Macam mana aturan makan collagen Shaklee?


Sangat mudah! Hanya campurkan 1 sachet collagen bersama sebarang minuman kegemaran. Diambil sebaiknya pada waktu malam kerana waktu malam adalah waktu pembinaan semula kulit. Jika sudah consume ESP atau MealShake, boleh dibancuh bersama ESP dan MealShake. Antara resepi yang boleh dicuba bersama collagen adalah: 

- jus Twister Tropicana + collagen
- Milo/Serbuk Coklat Cadbury + collagen
- any fruit juice + collagen

Pengguna bebas nk campurkan collagen dengan mana2 minuman. Asal sedap sudah.


5) Berapa harga collagen Shaklee?


Retail price RM298. 


Namun sekiranya anda ahli berdaftar sah Shaklee, anda pasti mendapat harga lebih jimat. Sila hubungi saya untuk mendapatkan panduan menjadi ahli Shaklee. 

Jangan terkejut, kenapa ia mahal? Harga collagen berdasarkan sumber yang diperolehi untuk menghasilkan collagen. Pastinya kerana kualiti yang dijaga untuk penghasilan collagen ini. Sumber dari ikan laut dalam adalah sukar untuk diperolehi. Jadi harga setanding dengan kualiti. 

6) Siapa sesuai amik collagen Shaklee?


Collagen sesuai diambil oleh mereka yang mengalami masalah berikut: 

★Terdapat garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata, penglihatan kabur.
★Gusi yang tidak sihat
★Rambut kering dan bercabang di hujung
★Liang roma besar, pigmentasi, jeragat, kulit kering
★Garis halus pada leher
★Kulit hilang keanjalan, lebih kering. Kelihatan tua daripada umur sebenar. Organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan.
★Payudara dan punggung kelenturan
★Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi.
★Kulit senang pecah, pudar dan kekuningan


7) Macam mana rasa collagen Shaklee?


Collagen shaklee ada rasa macam ikan sedikit tp rase tu akan hilang jika dibancuh dengan minuman berperisa. Jadi jangan takut untuk mencuba. 


8) Boleh tak collagen diambil bersama product lain? 


Boleh tiada masalah cuma jarakkan pengambilan selama 2-3 jam. 


9) Ibu menyusu boleh amik tak collagen Shaklee? 


Kebanyakan kandungan collagen powder Shaklee adalah sesuai untuk ibu menyusu. Jika anda dan bayi anda boleh terima supplement alfalfa, bermakna collagen powder juga insyaaAllah tidak menjadi masalah. Malah ada yang beritahu setelah mengambil collagen, susu mencurah2 dan anak asyik nak menyusu. Jika tidak pernah menggunakan alfalfa, boleh juga menggunakan rules of 4 days. Iaitu cuba ambil collagen selama 4 hari berturut2 jika tiada kesan keapda bayi dan anda, bermakna anda boleh teruskan pengambilan. Tetapi satu yang pasti, kandungan collagen adalah semulajadi, no additive is added. 


Sekali lagi, jangan takut untuk mencuba.

CREDIT TO cikpuanis